En helt ny värld?

Ibland önskar jag att världen var som man själv vill att sin värld ska vara.
I min värld vill jag att pengar inte fanns.. att allt var jämnlikt på pengar. Ville man ha en ny tröja fick man gå till exempel HM och FÅ en ny tröja men man fick bara ett visst antal och nästa månad nollställs det igen.
Då skulle inte gucci och chanel (och det andra märkesgrejorna) vara så himla märkvärdiga heller? Dom är ju bara såååå coola för dom är dyra (det har ju fått en status, dom rika har råd typ)
Men vi säger ett helt vanligt vitt linne på nån märkesbutik kostar 300 kr och ett likadant linne på nån "vanlig" affär kostar 100 kr. Man kan tillochmed få för 50kr. Vad är skilladen förstår inte?

Visst LV väskor är ju snyggare än Gina väskor.. men om jag hittar en AS snygg väska på gina då köper jag ju den och inte snobbar över att det finns finare, men dom är ju fina på olika sätt.. inte ens samma stil.. okej nu babblar jag bort mig skulle egentligen skriva vad jag vill förändra och inte varför!

Haha men nu kör jag kortfattat!
Skulle också vilja att varje individ får ändra en sak gratis på sig själv hos en plaskirug!
Och att det finns konflikter men inte krig, grupperingar men inte mobbing.. ´
hmm finns mycket mer men tar vi nån annan dag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ditt namn eller något annat som förklarar bilden
RSS 2.0